سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آدم و حوا - قلم ریز

یکی از نعمت های خداوند،‌ که به انسان داده شده ارتباط است. ارتباط یک تبادل، ارتباط یک هم­فکری، ‌ارتباط یک نیاز اجتماعی است. ارتباط یک لزوم دینی است اما چرا در دین اسلام ارتباط آزاد بین یک مرد و زن منع شده است؟ مگر چه  مانعی وجود دارد که نباید یک مرد با یک زن نامحرم به راحتی و به صورت آزادانه رابطه برقرار کند.
علل منع:
1. اسلام به شخصیت متعالی انسانها توجه کرده؛ هر انسانی دارای بعدهای مختلف انسانی و برخی هم با بخش حیوانی مرتبط است. حال در صورتی که روابط بین مرد و زن آزادانه باشد به دلیل آسیب پذیری این رابطه و حکمرانی غریزه در این میان عقربه ذهنی افراد به سمت مسایل جنسی و حواشی آن می­چرخد. امام علی(ع): در اثر هوی و هوس، عقل و خرد از بین می رود.

2. سالم ماندن شخصیت زن درعرصه اجتماعی
وقتی روابط آزاد میان یک زن و مرد بی حد و حصر باشد و دوام پیدا کند و رابطه نردیک شود  در اینصورت زن بیشتر ضرر می­بیند و تنزل زن تا به این حد بدترین شکل ممکن از شخصیت آدمی است.
وقتی یک زن بی پرده و بسیار راحت با یک مرد رو به رو می شود بسی شخصیت زنانگی او به زیر سؤال رفته و مفهوم زن مساوی با ظاهری زیبا و غریزه­های جنسی و... خواهد شد.
در واقع شیوع نگاه ظاهربین و غلط باعث می شود از توان های بالقوه و بالفعل زنان که می توانند در عرصه اجتماعی به ظهور برسانند را مختل کند و بسیار موارد که زنان این توانهای خود را نیز به فراموشی می­سپارند.

3. سلطه­ی پورنوگرافی بر ارتباطات
پورنوگرافی به معنای هرزه نگاری و پرداختن به امور جنسی در عرصه­ی رسانه­ای است. اگر چه مسئله پورنو در حد یک بازی پینگ پونگ و یا مسأله غیر قابل سانسور تنزل یافته ولی این دیو خوش خط و حال باعث شده که هیچ محصول رسانه­ای از سیطره­ی غرایز جنسی خلاصی نیابد.
همین مسأله در رسانه­های ایران به خوبی دیده می شود، منظور تنها مسائل جنسی نیست بلکه تنزل شخصیت وجودی زن از مهمترین تأثیرات این مسأله بر رسانه­ی ما بوده است.
شخصیت زن نسبت به چند سال اخیر و مخصوصا اوایل انقلاب بسیار پایین آمده، با اینکه این موجود آسمانی همیشه در کنار یک مرد بوده اما زن که لطیف تر است بیشتر لطمه خورده.
از یاد نبریم که زن باشیم و این را هم بدانیم که در دنیای زنانه، مردانه زندگی کردن جز ضرر وزیان فایده­ای ندارد.

پایین نوشت:
1. در ایالت جورجیای آمریکا یکی از راهکارهای آنها برای به زیر سلطه کشاندن خاورمیانه و به خصوص ایران از بین بردن حریم­های اخلاقی بین زنان و مردان و تغییر نظام ارزشی موجود اعلام شده است.
2. یادش گرامی امام فرمود: ملتی که بانوانش در صف مقدم برای پیش برد مقاصد اسلامی است،‏ آسیب نخواهد دید.
                                   :  صلاح و فساد یک جامعه، از صلاح و فساد زنان در آن جامعه سرچشمه می گیرد.


نوشته شده در  پنج شنبه 85/11/19ساعت  11:0 صبح  توسط شهیده فاطمی 
  نظرات دیگران()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
زنی خطبه خواند تا مردانگی بماند
نسل سومی ها
مرد میدان
آغاز
اینجا دادگاه رسمی است
[عناوین آرشیوشده]